Що робити, якщо у вас відключили світло: корисні поради, контакти та посилання

Звідки береться і куди пропадає електрика – все, що треба знати кожному українцю

Який шлях проходить електрика від генеруючої станції до вашого будинку? Що може статися дорогою? Чому світло іноді пропадає?

Щодня, простягаючи руку до вимикача, ми навряд чи замислюємося над цими питаннями – більшість українців звикла, що світло є і буде завжди.
Але насправді для того, щоб щомиті до будинків та магазинів, до шкіл та садків, до лікарень та на виробництво безперебійно подавалась електрика, цілодобово працюють десятки тисяч фахівців, сотні електростанцій та підстанцій, експлуатується величезна за своєю протяжністю інфраструктура магістральних та розподільчих мереж. Ця робота ніколи не зупиняється. А цього року вона ще й активізувалася – разом із програмою "Велике оновлення мереж".

Щоб у вас завжди було світло, на кожній ділянці шляху електрики все має функціонувати ідеально, тобто бути справним та сучасним. А ще – у вас, як у споживача, не повинно бути проблем із постачальниками електроенергії чи оператором системи розподілу (ОСР). Насамперед – боргів перед ними.

Звідки береться електрика у нашому будинку?

  • ЕЛЕКТРОСТАНЦІЯ. В Україні сьогодні 100 електростанцій. Вони подають енергію на магістральні мережі.
  • МАГІСТРАЛЬНІ МЕРЕЖІ – це 137 підстанцій (ПС) під напругою 110-750 кВ, загальною встановленою потужністю понад 78,7 тис. МВА (мегавольтампер), а також 21,3 тис. км магістральних та міждержавних повітряних ліній (ВЛ) електропередачі під напругою 220-800 кВ.
  • РОЗПОДІЛЬНІ МЕРЕЖІ. Від магістральних мереж енергія йде на трансформаторні підстанції (ТП) та розподільчі підстанції (РП). А потім через мережі ОСР (їхня довжина по всій країні – 837,1 тис. км) світло потрапляє до наших будинків.

Читайте також:
ОСР замість обленерго: що це таке і навіщо нам реформа енергоринку

Що робити, якщо пропало світло?

Ситуація, коли раптово в будинку зникає електрика, на жаль, знайома нам усім. Як з'ясувати причину НП, куди звертатися і як довго доведеться бути без світла?

Варіант 1. Сталася непередбачена аварія

  • Якщо світла немає тільки у вашій квартирі – звертаємось до ЖЕКу.
  • Якщо темно у всьому багатоповерховому будинку, кількох будинках або в мікрорайоні – звертаємось до ОСР.
  • Якщо світло відключили через порушення (самовільне підключення, борги) – усуваємо порушення і звертаємося до ОСР або постачальника.

Варіант 2. Заплановане вимкнення світла

ХТО ВІДКЛЮЧАЄ: оператор системи розподілу (ОСР).

ЧОМУ ВІДКЛЮЧАЄ: проходять планові роботи, компанія модернізує та посилює мережі, замінює обладнання.

Світла не буде певний період часу, про що ОСР обов'язково повідомляє клієнтів за 5 днів на своєму сайті. Натомість оновлені мережі надійно постачатимуть світло протягом довгих років.

Варіант 3. Світло вам відключили через порушення

ХТО ВІДКЛЮЧАЄ: оператор системи розподілу (ОСР) або постачальник електричної енергії.

ЧОМУ ВІДКЛЮЧАЮТЬ:

у вас велика непогашена заборгованість за електроенергію перед ОСР чи постачальником;

у вас немає або закінчився Договір між споживачем та ОСР або постачальником електроенергії.

Як довго чекати на підключення світла?

Якщо світло зникло у вас через аварію або проведення планових робіт ОСР в електромережах, відповідно до закону світло повинні повернути протягом 24 годин. Якщо немає об'єктивних причин для затримки: наприклад, масштабних ремонтних робіт, які неможливо виконати за 24 години. В іншому випадку ОСР буде оштрафований державою.

Щоправда, практично компанії роблять усе можливе, щоб аварії ліквідувати набагато швидше.

Читайте також:

Електромережі: як працює ефективна природна монополія під контролем держави

Куди звертатись, якщо зламався квартирний лічильник?

Якщо ви виявили, що лічильник, розташований на сходовому майданчику, пошкоджений (зірвано пломбу, розбито скло, є сумніви в його справності) або перестав працювати, або ж був ненавмисно пошкоджений лічильник, розташований у вашій квартирі, потрібно негайно повідомити оператора системи розподілу, який вас обслуговує.

Для Києва – ДТЕК Київські електромережі

Для Київської області – ДТЕК Київські регіональні електромережі

Для Дніпропетровської області – ДТЕК Дніпровські електромережі

Для Одеської області – ДТЕК Одеські електромережі

Для Донецької області – ДТЕК Донецькі електромережі

Які послуги можна замовити у ОСР

З цього року клієнтам операторів системи розподілу ДТЕК Мережі у Києві та Київській, Дніпропетровській, Донецькій та Одеській областях став доступним надійний та зручний електронний помічник – чат-бот у месенджерах. З його допомогою ви можете звертатися за послугами компанії зручним для себе способом онлайн. Це значний прорив: боти дозволять вирішити багато питань електропостачання, не виходячи з дому, мало того – не підводячись з улюбленого дивана.

Чат-бот ДТЕК Київські електромережі та ДТЕК Київські регіональні електромережі, ДТЕК Одеські електромережі, ДТЕК Донецькі електромережі, ДТЕК Дніпровські електромережі у месенджерах Viber та Telegram – зручний сервіс, що працює в режимі 24/7. Використовуючи його, ви не втрачатимете час і нерви на очікування – все відбувається в режимі онлайн. Для роботи з сервісом не обов'язково сідати за комп'ютер, підійде будь-який смартфон, підключений до Інтернету.

За допомогою чат-ботів можна:

  • передати показання лічильника;
  • залишити заявку про аварійну ситуацію або факт крадіжки електроенергії;
  • подати заявку на проведення робіт із лічильником;
  • отримати інформацію про причини відсутності електроенергії;
  • отримати відповіді на питання, що найбільш часто задаються.

Читайте також:

Калькуляція вартості кіловата: з чого складаються платіжки в Україні та Європі

Список та адреси чат-ботів

ДТЕК Київські електромережі:

ДТЕК Київські регіональні електромережі

ДТЕК Донецькі електромережі

ДТЕК Одеські електромережі

ДТЕК Дніпровські електромережі

На сайтах компаній:

Ви зможете:

  • надіслати показання пристроїв обліку без додаткової реєстрації. Для цього потрібно зайти до розділу "Передача показань лічильника". Далі вибрати район, вказати рахунок, кількість зон та ввести показання лічильника. Після – вказати номер телефону та натиснути опцію "Передати показання";
  • подати заявку на обслуговування приладів обліку. За допомогою цієї послуги клієнт може дистанційно вибрати точну дату візиту спеціаліста для обслуговування лічильника: встановлення, заміни, ремонту, розпломбування або опломбування. Щоб скористатися сервісом дистанційно, клієнт має зайти на сайт ДТЕК Київські регіональні електромережі у розділ "Замовлення послуг на обслуговування приладу обліку", заповнити форму заяви та чекати на підтвердження;
  • подати заявку на підключення та збільшення потужності. Кожен бажаючий може скористатися електронною формою на сайті, подати необхідну заявку та відстежувати статус її виконання;
  • укласти договір про розподіл онлайн. Для цього необхідно у розділі "Укладання договору он-лайн" завантажити потрібні бланки, заповнити їх та підписати. Після чого знову вивантажити у спеціальне вікно на сайті компанії, додавши сканкопії документів, необхідних для укладання договору.

На сторінках ОСР у Facebook

ДТЕК Київські електромережі та ДТЕК Київські регіональні електромережі, ДТЕК Одеські електромережі, ДТЕК Дніпровські електромережі, ДТЕК Донецькі електромережі. клієнти можуть:

  • отримати консультацію з усіх сервісів та питань, що надаються оператором системи розподілу;
  • залишити заявку на обслуговування лічильника;
  • передати показання лічильника;
  • повідомити про відсутність світла.

Корисні контакти при проблемах з електрикою

Чат-бот ДТЕК Київські електромережі

Електронна пошта: [email protected];

Телефони:

  • 1588 (для стаціонарних телефонів)
  • +38 (044) 202 1588
  • +38 (067) 210 1588
  • +38 (050) 210 1588
  • +38 (073) 202 1588

Згідно з тарифами ваших операторів.

Чат-бот ДТЕК Київські регіональні електромережі

Електронна пошта: [email protected]

Телефони:

  • 1588 (для стаціонарних телефонів)
  • (044) 459 0740
  • (067) 495 7040
  • (093) 495 7040
  • (099) 49570 40

Згідно з тарифами ваших операторів.

Чат-бот ДТЕК Дніпровські електромережі

Електронна пошта: [email protected]

Для стаціонарних телефонів (056) 790 99 00.
Окрема лінія для юридичних клієнтів: +38 (067) 522-21-12.

Для мобільних телефонів:

  • +38 (066) 790 99 00
  • +38 (067) 790 99 00
  • +38 (063) 790 99 00

Згідно з тарифами ваших операторів
0 800 301 497

Чат-бот ДТЕК Донецькі електромережі

Електронна пошта: [email protected]

Для стаціонарних телефонів: (0629) 450473.
Окрема лінія юридичних клієнтів: +38 (067) 885 48 89.

Для мобільних телефонів:

  • +38 (096) 450 0 473
  • +38 (099) 450 0 473
  • +38 (093) 450 0 473

Згідно з тарифами ваших операторів
0 800 500 473

Чат-бот ДТЕК Одеські електромережі

Електронна пошта: [email protected]

Для стаціонарних телефонів: +38 (048) 705 90 90.
Окрема лінія юридичних клієнтів: +38 (066) 750 90 90.

Для мобільних телефонів:

  • +38 (068) 750 90 90
  • +38 (095) 750 90 90
  • +38 (073) 750 90 90

Згідно з тарифами ваших операторів
0 800 409 090

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
головне
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.67

Євро (€)

43.08

статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

71386.82

Cardano (ADA)

0.5

Bitcoin Cash (BCH)

517.46

Ethereum Classic (ETC)

32.36

Litecoin (LTC)

88.64

Theta (THETA)

2.49

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,49
54,04
50,49
27,58
56,01
53,54
52,01
24,98
57,98
56,60
53,60
26,11
58,29
56,79
55,09
27,29
58,50
56,50
51,40
26,73
61,88
59,41
55,49
27,66
61,99
59,99
55,99
27,97
61,99
59,99
55,99
27,98
62,99
61,99
57,49
27,98
-
53,05
50,05
25,45

Калькулятор зарплати

Калькулятор зарплати

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти