Дефіцит локомотивів в УЗ призводить до мільйонних втрат перевізників – ЗМІ

Швидкість доставки вантажів залізницею впала до історичних мінімумів, зазначають учасники ринку

Із настанням восени сезону масових перевезень поїзна ситуація в Україні значно погіршилася: кількість покинутих та затриманих поїздів збільшилася до кількох сотень, а, швидкість доставки вантажів впала до історичних мінімумів. Оборот вагона, який ще влітку складав у середньому 8 діб, нині значно виріс. За словами багатьох учасників ринку, він сягає 20 діб. Основна проблема – дефіцит локомотивів, і ситуацію потрібно змінити якомога швидше. Про це йдеться в аналітичному матеріалі Rail.insider, повідомляє "Obozrevatel".

"Одною з головних причин такого стану справ в "Укрзалізниці" називають ремонти колії, які не проводилися раніше через брак закупівель. Паралельно із тим, як руховики, так і комерсанти державної компанії-перевізника під час нарад говорять про проблеми із локомотивною тягою на тих чи інших напрямках", – підкреслює видання.

Реклама

Журналісти з’ясували: серйозні проблеми із затримками руху виникають внаслідок дефіциту тепловозів, якій підсилюється при їх виході з ладу через пожежі та інші інциденти, передавання під пасажирські перевезення тощо. Через це цілі виробництва в Україні були змушені закриватися через брак вагонів, які мала їм поставити УЗ.

Значні збитки несуть також сільгоспвиробники, пише видання. Так, за словами голови Асоціації платників податків у Тернопільській області Івана Іскерського, через неможливість вивезення вартість зерна впала на 800–1000 грн/т.

"Уявіть, що в області буде не продано близько 2 млн т. Отже можна порахувати, які збитки несуть сільгоспвиробники", — наголосив він.

Реклама

Проблеми із тягою "Укрзалізниці" мають витоки не в кількості наявних тепловозів та електровозів, а у їхньому технічному стані, адже вони роками не ремонтувалися, пояснюють журналісти.

"Попри досить велику кількість локомотивів у загальному парку, придатні до роботи тільки близько половини. І ті, як говорять вантажовідправники, не завжди здатні тягнути состави тієї маси, яка вказана в їх паспортних даних. Найгірша ситуація з тепловозним парком: він не мав потрібного обслуговування та ремонтів через складнощі із закупівлями та постачанням великої номенклатури запчастин", – підкреслює видання.

Така ситуація призводить до резонансних пожеж на тепловозах. Причому зараз повідомлення про такі аварії надходять по кілька на тиждень: тепловози загоряються під час руху, блокують рух інших потягів, а часто локомотивним бригадам не вдається впоратися самотужки і доводиться викликати пожежних.

Реклама

Для того, щоб змінити ситуацію, необхідно закупити нові тепловози, акцентує увагу видання, а також – нарешті запустити пілотний проєкт щодо допуску на колії приватної тяги. Ці питання потрібно вирішити якомога швидше, адже ситуація в УЗ погіршується кожного дня.

Нагадаємо, раніше ексміністр інфраструктури Володимир Омелян зазначав: головна проблема УЗ – це відсутність локомотивів, і саме їх компанія має закупити у першу чергу замість того, аби списувати цілком робочі вантажні вагони і вкладати десятки мільярдів гривень у закупівлю нових. Адже, якщо не створити парк локомотивів, навіть нові вагони залишаться складами на колесах, які нікуди не їдуть.

Реклама на segodnya.ua Реклама
головне
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.6

Євро (€)

42.44

статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62984.86

Cardano (ADA)

0.45

Bitcoin Cash (BCH)

462.15

Ethereum Classic (ETC)

27.2

Litecoin (LTC)

83.19

Theta (THETA)

2.14

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,46
54,04
50,60
27,58
56,01
54,01
54,01
25,98
57,19
55,35
54,99
27,01
57,79
56,79
56,68
28,29
57,90
55,90
53,90
28,04
60,88
57,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
58,99
57,49
28,98
61,99
60,99
59,99
28,98
-
52,65
50,83
26,33

Калькулятор зарплати

Калькулятор зарплати

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти