Сергій Магера: Транспортні монополії "душать" бізнес

Влада вирішила зайнятися регулюванням транспортних тарифів, але зайшла не з того боку, пише у своєму блозі нардеп Сергій Магера

Українські транспортні монополії – це своєрідні "держави в державі", де реальну владу мають не українські закони та норми, а клани, які десятиліттями "годуються" з бюджетів держкомпаній.

Але є небезпечними транспортні монополії не лише корупцією, а й тим, що вони гальмують розвиток національного бізнесу. Адже керівник монополії ніколи не думає про ліквідацію непрофільних активів, припинення практики перехресного субсидування напрямків бізнесу або оптимізацію виробничих витрат. Будь-які фінансові проблеми в його світі можна вирішити через механізм підвищення тарифів, і неважливо, що цей механізм веде компанії до абсолютної деградації.

Реклама

На шляху економічно необґрунтованих та непродуманих підвищень, за ідеєю, має стояти Міністерство інфраструктури, але, як показує практика, воно "або в темі, або в частці". Щороку від рішень "Укрзалізниці" чи "Украероруху" страждає бізнес. Адже монополії безпідставно підвищують тарифи, змушуючи бізнес нести додаткові витрати та зазнавати збитків.

У Європі діяльність транспортних монополій регулюється за допомогою установ, незалежних від президентів, парламентів та урядів. Такий підхід дозволяє прозоро формувати економічно обґрунтовані тарифи у всіх сегментах транспортного ринку.

Українська влада теж вирішила зайнятися регулюванням транспортних тарифів, але, як завжди, зайшла не з того боку. Схоже, що у словосполученні "незалежний регулятор" влада прочитала лише друге слово. Інакше як пояснити, що у зареєстрованому у парламенті законопроєкті №6514 Національну комісію з регулювання на транспорті пропонується підпорядкувати безпосередньо президенту. У зв'язку із цим виникає одразу кілька запитань. Перше – навіщо наділяти главу держави невластивими йому повноваженнями, адже у цьому випадку всі рішення НКРТ можуть бути успішно оскаржені у судах?

Реклама

Друге питання – яку конкретно проблему хочуть вирішити автори цього з/п: врегулювати на законодавчому рівні процес формування транспортних тарифів чи створити чергову корупційну годівницю під дахом Офісу президента? Судячи зі змісту документа, влада вирішує другу проблему, намагаючись насадити режим ручного управління на транспорті. Упевнений, що особисто президентові це не потрібно, але його найближче оточення, схоже, "виходить із берегів". Закликаю владу відкликати цей безглуздий з/п, щоб потім разом із бізнесом створити новий, в якому НКРТ стане реально незалежною структурою.

Реклама на segodnya.ua Реклама
головне
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.52

Євро (€)

42.36

статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

57714.64

Cardano (ADA)

0.44

Bitcoin Cash (BCH)

410.96

Ethereum Classic (ETC)

24.83

Litecoin (LTC)

78.64

Theta (THETA)

1.97

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,46
54,04
50,60
27,58
57,01
55,01
55,01
25,98
57,56
55,95
55,00
26,80
57,79
56,79
56,68
28,29
57,90
55,90
53,90
28,04
60,88
57,91
56,99
28,61
61,99
59,99
57,49
28,97
61,99
60,99
59,99
28,98
61,99
59,99
57,49
28,98
-
52,79
50,88
26,27

Калькулятор зарплати

Калькулятор зарплати

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти