Залізниця має заміщати вантажні вагони поетапно, а не влаштовувати дефіцит та колапс на ринку, – експерт

Списання десятків тисяч вагонів через вік може спровокувати їх гостру нестачу

Парк залізничних вагонів потрібно оновлювати, але робити це поступово, щоб не спровокувати дефіцит вагонів і колапс на ринку перевезень.

Про це заявив керівник аналітичного центру розвитку ринкової економіки СМD Ukraine Ігор Гужва, повідомляє "Znaj.ua".

Реклама

"Рухомий склад, його треба, безумовно, оновлювати. Тому що це безпека – раз. Два – оновлення складу, це збереження наших транспортних магістралей, де рейки прокладені. І коли вони виходять з ладу, вагон сам за собою може пошкодити інші вагони, може пошкодити транспортну колію, ці рейки", - пояснив Гужва.

Однак експерт підкреслив: заміна списаних вагонів на нові має проходити поетапно. Адже списання десятків тисяч через вік, як це пропонує зробити Мінінфраструктури, може спровокувати дефіцит вагонів. Тому, на його думку, вагони, що знаходяться в нормальному технічному стані, – мають експлуатуватися далі. А непридатні – замінюватися на нові.

"Мова може йти про поетапне зняття з експлуатації і заміщення на нові. Тобто ті вагони, які придатні, але їх потрібно ремонтувати, – ремонтувати. А ті, які вже повністю непридатні, – списувати і вводити нові. Ось така поетапна еволюція повинна відбутися", - розповів Гужва.

Реклама

Нагадаємо, програму зі списання вантажних вагонів за нормативним віком розробило Міністерство інфраструктури, щоб підтримати українські вагонобудівні заводи. Вартість проєкту, за попередніми оцінками – понад 100 мільярдів гривень. Для цього відомство розробило меморандум, учасниками якого, на їхню думку, мають стати "Укрзалізниця", банки, які нададуть кредитні програми, і власне самі вагонобудівні заводи.

Проти цієї ініціативи виступають понад 200 українських компаній і бізнес-асоціацій. Вони підписали антимеморандум і закликали владу відмовитися від цієї затії, оскільки списання такої кількості вагонів одночасно створить на ринку транспортний колапс, через який промисловість і аграрії будуть змушені скорочувати виробництво, втрачати позиції на світових ринках і звільняти десятки тисяч працівників. Не кажучи вже про втрати валютної виручки і податків, що чекає на державний бюджет.

У свою чергу член транспортного комітету ВР Костянтин Бондарєв звернувся до голови ТСК по УЗ Юлії Гришиної із проханням розглянути ініціативу МІУ на засіданні ТСК, оскільки цей проєкт може залишити УЗ без вагонів, а відповідно – без інструментів заробітку, і остаточно зруйнувати стратегічне державне підприємство.

Реклама

Раніше президент ВП "Укрметалургпром" Олександр Каленков закликав владу провести широкі громадські слухання ініціативи МІУ, адже, на його переконання, президенту України подають ідею зі списанням вагонів як програму порятунку вагонобудівної галузі, але насправді зароблять на ній лише пара олігархів – власників цих заводів.

Реклама на segodnya.ua Реклама
головне
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.6

Євро (€)

42.44

статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62871.44

Cardano (ADA)

0.45

Bitcoin Cash (BCH)

459.96

Ethereum Classic (ETC)

27.1

Litecoin (LTC)

83.39

Theta (THETA)

2.16

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,46
54,04
50,60
27,58
56,01
54,01
54,01
25,98
57,19
55,35
54,99
27,01
57,79
56,79
56,68
28,29
57,90
55,90
53,90
28,04
60,88
57,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
58,99
57,49
28,98
61,99
60,99
59,99
28,98
-
52,65
50,83
26,33

Калькулятор зарплати

Калькулятор зарплати

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти