Наслідки критичні? Як вплине на економіку підвищення тарифу на вантажні залізничні перевезення

Залізничні тарифи підвищили попередньо на 70%
Такі дії посилять руйнацію економіки в Україні
Такі дії посилять руйнацію економіки в Україні / Фото: Getty Images, Укрзалызниця, Колаж: Сьогодні

Непродумані кроки у сфері фінансів і логістики можуть створити додаткові ризики для галузі феросплавів.

Про це заявила виконавча директорка з маркетингу в Європі та зовнішніх зв'язків Ferrexpo Ярославна Блонська.

Реклама

"Якщо аналізувати нинішню ситуацію комплексно, можемо зазначити, що підвищення залізничного тарифу на 70%, яке відбулося 01.07.2022, збільшення цін на енергоносії, запчастини й інші матеріали та інші фактори призвели до значного збільшення собівартості нашої продукції", – констатувала Блонська.

Вона зазначила: компанія намагається вирішити питання з логістикою, але у будь-якому випадку це призводить до здорожчання логістичної складової. Експортерам вкрай складно зберігати обсяги за умов лімітованих пропускних можливостей.

"За останні 4 місяці ми значно змінили наші логістичні маршрути. Ми вимушені були в короткий час знайти рішення щодо переадресації 60% продукції, яка раніше експортувалася через порти Чорного моря. Але сьогодні маємо середній вагонообіг мінімум 20-24 дні (доходить до 50-60 днів) проти 11 днів на початку року", – підкреслила Блонська.

Реклама

Вона наголосила: ГМК потребує підтримки держави у вирішенні питання логістики для збільшення обсягів та виходу на повну потужність, адже на тлі прогнозів міжнародних експертів про пришвидшення зростання обсягів видобутку залізної руди в світі у 2022-2026 роках втрати позицій на ринку українськими добувними підприємствами можуть стати незворотними.

"Держава стабільно отримувала від підприємств ГМК надходження у вигляді податку на прибуток, рентної плати та інших податків: усі гірничо-збагачувальні комбінати входять до топ-100 платників податків і за підсумками 2021 року заплатили близько $2,5 млрд податків", – нагадала Блонська.

Вона підкреслила: необережні та непродумані кроки у сфері фінансів і логістики можуть спровокувати додаткові ризики для галузі, призвести до критичних наслідків у масштабах усієї країни.

Реклама

Як відомо, Укрзалізниця підвищила тарифи на перевезення вантажів усіх класів на 70%. Проти цього рішення виступила Європейська бізнес асоціація. Там підкреслили, що компанія-державний монополіст не може перекладати на бізнес усі свої проблеми, адже він теж постраждав від війни.

Нагадаємо, днями в Арселор Мітал Кривий Ріг повідомили про скорочення виробництва та зниження на третину зарплат працівників. Причина – проблеми з логістикою, які унеможливлюють роботу підприємства у нормальному режимі.

Напередодні компанія Метінвест також повідомила про зупинку своїх ГОКів та скорочення виробництва на заводі Каметсталь з тих же причин.

Реклама на segodnya.ua Реклама
головне
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

36.57

Євро (€)

37.96

статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

16200.32

Cardano (ADA)

0.3

Bitcoin Cash (BCH)

108.01

Ethereum Classic (ETC)

19.03

Litecoin (LTC)

72.34

Theta (THETA)

0.91

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
48,55
-
54,16
28,59
49,50
49,00
53,00
28,21
50,00
49,00
53,20
27,98
51,49
-
54,99
28,79
51,50
51,00
53,00
28,51
51,99
50,49
55,79
28,63
52,50
50,99
55,99
29,02
53,00
52,00
56,00
28,97
53,00
52,00
56,00
28,98
53,99
-
57,99
28,97

Калькулятор зарплати

Калькулятор зарплати

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти