Через операційні проблеми в "Укрзалізниці" збільшується термін обігу вагонів, який, у свою чергу, призводить до підвищення тарифів на перевезення. Через це українська продукція стає неконкурентоспроможною на світових ринках, і в підсумку вся економіка країни недоотримує прибуток.
Про це розповів президент ВП "Укрметалургпром" Олександр Каленков, повідомляє "Politeka".
"Фактично для "Укрзалізниці" основне джерело доходу – вантажі ГМК. При цьому УЗ у другій половині цього року дуже сильно нас підводить, тому що збільшується собівартість перевезень. На те є дві причини: перша – збільшення обороту вагонів. Один і той же вантаж возиться повільніше, що призводить до зростання собівартості і до зривів поставок. А друге – це суттєве, нічим економічно не обґрунтоване підвищення тарифів", – пояснив він.
За його словами, промисловці неодноразово закликали УЗ показати реальну собівартість перевезення вантажів, але компанія так і не показала ці розрахунки. Тому ніхто не розуміє, яка собівартість перевезення руди або вугілля, а відповідно – наскільки обґрунтовані тарифи, які в останні роки неухильно зростають.
"Саме для наших вантажів тарифи зросли фактично більш ніж у півтора рази. Це призведе до того, що наша галузь втратить конкурентоспроможність на світових ринках, ми продамо менше і перевеземо менше. І в підсумку та ж УЗ і вся держава Україна отримає набагато менше. Тут мова йде не про життєздатність галузі, а про життєздатність економіки країни", - підсумував Каленков.
Це вже не перший раз, коли УЗ звинувачують у серйозному погіршенні операційних показників. Раніше заступник голови профспілок працівників вугільної промисловості Андрій Зімін заявив, що через погіршення обороту вагонів в УЗ вугільна галузь зазнає збитків, а продукція псується на складах. А компанія замість того, щоб нарощувати кількість вагонів, пропонує списати старі і ще більше погіршити ситуацію.
Напередодні ряд аграрних і промислових компаній звинуватили УЗ у зривах поставок вагонів, викликаних відсутністю локомотивів. Генеральний директор ПБГ "Ковальська" Сергій Пилипенко повідомив, що в листопаді компанія зупинила на кілька днів майже всі виробничі потужності через те, що УЗ не доставляла вчасно сировину. А ДП "Артемсіль" поскаржилося прем'єр-міністру на те, що УЗ не поставляє на підприємство вагони, зате тарифи на перевезення підвищила у кілька разів.