Укрзалізниця має вкласти максимум коштів у реконструкцію колій, щоб уникнути відтоку вантажів – експерт

11 лютого 2022, 15:12
30% усіх магістральних шляхів потребують або капремонту, або реконструкції, заявив заступник голови Всеукраїнської аграрної ради

Третина залізничних колій у критичному стані, "Укрзалізниця" має інвестувати в їхню реконструкцію, а не в купівлю нових вагонів. Про це заявив заступник голови Всеукраїнської аграрної ради Михайло Соколов, повідомляє "Znaj.ua".

"Ситуація (на залізниці – ред.) залишається критичною. Тому що у нас 30% усіх магістральних шляхів потребують або капремонту, або реконструкції", – розповів Соколов.

Реклама

На його думку, враховуючи ситуацію, УЗ слід спрямувати усі наявні кошти на ремонт та реконструкцію залізничних колій, а не на купівлю нових вагонів, на яку в інвестиційному плані компанії на поточний рік передбачено 100 млрд. грн.

"У мене постає питання. Якщо у нас 30% шляхів потребують або капітального ремонту, або реконструкції, навіщо ми витрачаємо 100 мільярдів на вагони, яких можна придбати частину? Мені здається, що логічніше в цьому випадку було б ці гроші витратити саме на колії. Весь доступний ресурс УЗ потрібно спрямовувати саме на питання вирішення колій, їх реконструкції", – наголосив Соколов.

Він також нагадав, що через поганий стан залізничної інфраструктури УЗ щороку втрачає все більше клієнтів, які знаходять альтернативні способи перевезення своїх вантажів.

Реклама

"Щороку вантажообіг залізницею падає. А вантажообіг автошляхами зростає", – пояснив Соколов.

Крім того, за словами експерта, УЗ слід звернути увагу на підвищення пропускної спроможності портових станцій. Інвестиції у їх розширення дозволять уникнути сезонних колапсів на залізниці, що виникають у періоди відвантаження продукції аграріїв.

"Пропускна спроможність станцій, що ведуть у порти, є недостатньою. У нас звідти черги вишиковуються, пробки. І звідси у нас відповідно проблеми виникають із дефіцитом локомотивної тяги та з дефіцитом вагонів. Якщо навести тут лад, то нам вагони купувати не треба, тоді у нас їх занадто багато. Тому ще раз питання: навіщо ви хочете поховати 100 мільярдів там, де вони не дуже потрібні, замість виправити ті проблеми, які реально існують?" – підсумував Соколов.

Реклама

Раніше гендиректор Федерації роботодавців та транспорту України Володимир Гусак зазначав, що ситуація з перевезеннями залізницею значно погіршилася – через поганий стан шляхів оборотність вагонів зросла на чверть і відправники стикаються з дефіцитом вагонів.

У свою чергу ексміністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що "Укрзалізниці" потрібно насамперед модернізувати залізничну інфраструктуру та підвищити якість перевезень, а потім займатися оновленням рухомого складу.